Umphang - Reisverslag uit Umphang, Thailand van Arlene Kayatoe - WaarBenJij.nu Umphang - Reisverslag uit Umphang, Thailand van Arlene Kayatoe - WaarBenJij.nu

Umphang

Door: Arlene

Blijf op de hoogte en volg Arlene

10 December 2010 | Thailand, Umphang

In Umphang is er niet veel te beleven. Althans als je niet van trekking houdt. Daar moeten ze het echt van hebben. Als je een kamer boekt, ben je niet veel Baht kwijt. De trekkings zijn voor Thaise begrippen duur. Het is wel de moeite waard hoor!

We hebben gekozen voor de 3 daagse trek. Op dag 1 ga je 5 raften en daarna 3 uur lopen. Dan ga je 's avonds camperen. Op dag 2 ga je naar de grootste waterval in Thailand en daarna een paar uur lopen. En op dag 3 ga je 4 uur op een olifant door de jungle en daarna terug met de auto naar Umphang.

We hadden het "geluk" dat we in het allerdrukste weekend zaten van het jaar. In dit weekend hebben de Thai op vrijdag al vrij vanwege een nationale feestdag en dan maken ze daar gelijk gebruik van om met de hele familie erop uit te gaan.

Na een vroeg ontbijt, gingen we met een songtaew onze boot ophalen. We waren met nog 2 andere meiden uit Amerika. De dames zitten voor een jaar in Bangkok en ook zij hadden een lang weekend waarvan gebruik maken. Als je in Azie een buitenlander tegenkomt, die daar woont en werkt voor een bijv. een jaar... Zijn er 2 beroepen, waar je op uit komt: engineer of leraar Engels. Rara, welk beroep hebben de meiden...

Na een kort ritje, moesten we een plekje zien te veroveren bij de rivier om ons bootje te water te laten. Het was me een partij druk daar! Die boten waren afgeladen vol en wij hadden een prive bootje met z'n vieren. Per boot heb je 2 roeiers. Onze gids was er 1 van en waar die andere ineens vandaan kwam, mag joost weten. Was wel luxe, want dan hoef je zelf niet te peddelen.

Na een mooie tocht van 4 uur, zijn we van boord gegaan en zijn gaan lopen naar de camping. Yippie, Arlene en camperen -diepe zucht- Het was gelukkig maar voor 1 nachtje. We hadden een half uur langer gedaan over het lopen, daardoor hadden we niet zoveel daglicht toen we aankwamen. Ik stond me in het pikkedonker te wassen. Steenkoud water en uitkijken dat je je kleren niet op de natte, vieze vloer laat vallen. Nadat iedereen zich had opgefrist, gingen we eten bij ons tentje.

We waren echt net klaar en het begon me toch te regenen zo hard. Wij het tentje in gevlucht en we hoopten dat de vuilniszak op ons tentje het zou houden. Tja, echt ook zo typisch. Hadden ze alleen de binnentent opgezet. We vroegen ons al af, hoe dat nou moest als we regen zouden krijgen. We hadden toevallig een vuilniszak en die hebben wij bovin de tent gepropt in de hoop, dat dat eventuele regenbuien zou tegen houden.

Haha, niet dus! Althans, niet daardoor. Wat hadden ze nou gedaan? Ze hadden een stuk zeil over de 2 tentjes gedaan en omdat het zo regende. Heel slim zou je denken. Nou nee, niet in ons geval. Het zeil op de tent veroorzaakte juist een zwembad in ons tentje. Waar het zeil ons tentje raakte, begon door te lekken. En Edwin suggereerde om met de spullen naar het restaurant te gaan om daar te gaan slapen.

Ja, dat hebben we dan ook maar gedaan. gelukkig hebben de matjes, slaapzakjes en kussens redelijk droog over kunnen brengen. Edwin heeft op tafel geslapen en ik op de bank. Nou weet ik weer waarom ik camperen haat!