Mae Sot / Umphang / Phot Phra - Reisverslag uit Umphang, Thailand van Arlene Kayatoe - WaarBenJij.nu Mae Sot / Umphang / Phot Phra - Reisverslag uit Umphang, Thailand van Arlene Kayatoe - WaarBenJij.nu

Mae Sot / Umphang / Phot Phra

Door: Arlene

Blijf op de hoogte en volg Arlene

09 December 2010 | Thailand, Umphang

Gisteren wilden we naar een waterval rijden, die ongeveer 40 kilometer van Mae Sot vandaan ligt. Zo, krijg je echt een houten kont van als je zo'n eind weg gaat.

Uiteindelijk hebben we geen waterval gezien, wel een hot spring oftewel een warm waterbron. Heet waterbron, kan je beter zeggen. Deze is niet zo groot als die wij bij Krabi hebben gezien, wel zo heet. We hadden aan een man gevraagd of er toeristen waren geweest vandaag: ja, 8 stuks en 1 buitenlander: Edwin! Goh, je zou daar maar de hele dag zitten voor je beroep....

Aan het eind van de dag schenen we ongeveer 100 kilometer te hebben gereden op het brommertje. We zjn gelijk door gereden naar het centrum van Mae Sot op zoek naar een restaurantje.

Vanochtend kwam de tuktuk ons om 08.30 halen. We zijn bij het busstation afgezet en in principe gingen we gelijk door met een songtaew naar Umphang. Ik had nog geprobeerd om een stoel voorin naast de bestuurder te regelen, maar helaas. Dat werd dus afzien achterin. Echt als je -snel- wagenziek wordt, moet je echt overwegen of je wel wilt gaan met dit vervoer. Achteraf hadden Edwin en ik beter een brommertje kunnen huren om hier naar toe te rijden.

Het is 160 kilometer, maar dan hoe je niet 5 uur lang achterin te zitten. Het is 1 lange slingerweg, dus je begrijpt dat ik aan het eind groen en geel uitstapte. Ik voelde me zoooo zielig, ondanks mijn reisziek-pilletje :(

Umphang is een klein dorpje. Mensen komen hier alleen naar toe om de grootste waterval van Thaland te bezoeken. Wij ook, dat niet maar de bedoeling was om naar Sakhlaburi te gaan en daarvan daan terug naar Bangkok. We gaan wel zien hoe lang we hier blijven. Ik heb wel problemen met het uploaden van foto's, maar dat komt wel als we op Koh Samui zijn!!

p.s. Vive, dank je wel voor je berichtjes. Ik heb echt al geen zin om terug te koen in die kou brrrrr!!! Groetjes xxx

  • 12 December 2010 - 22:27

    Jozé:

    Hoi Arlene,
    vandaag was het mooi weer met zon maar nu vriest het al weer hoor en morgen gaat het weer sneeuwen dus blijf nog maar lekker weg hoor. Ik ben heel nieuwsgierig naar de foto's.

    Groetjes XxX ;)

  • 13 December 2010 - 10:22

    Vive:

    Hey Arlene en Edwin,

    Ja bereiden jullie je alvast maar voor op de kou...het is echt niet leuk meer. Vooral moeilijk om 's ochtends je bedje uit te komen...
    Goede nieuws Arlene: gaan we wel veel naar de hot yoga en daarna sauna;-)
    xv

  • 15 December 2010 - 14:46

    Harmjan:

    nou dat zier er weer allemaal erg leuk uit, genieten jullie maar lekker en doe de groetjes maar aan alle bekenden.
    Hier verder alles goed ondanks dat Tristan weer eens een beetje ziek is.
    We hebben jullie wel gemist afgelopen zondag was namelijk feestje voor Liesbeth haar verjaardag maar was wel erg gezellig.
    Nou ik zie jullie verder reisverslag wel (erg leuk om te volgen)
    gr HarmJan en Liesbeth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Umphang

Arlene

Ik heb deze site gemaakt naar aanleiding van een reis die ik afgelopen jaar gemaakt heb. Aangezien dit niet bij deze reis gaat blijven, hou ik deze site aan voor die nog gaan komen. Ik vind het heel leuk om reisverhalen te schrijven en hoop dat jullie van het lezen genieten!

Actief sinds 08 Nov. 2009
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 40149

Voorgaande reizen:

13 November 2009 - 16 Februari 2010

Op reis

Landen bezocht: