Veliko Turnovo - Reisverslag uit Veliko Tŭrnovo, Bulgarije van Arlene Kayatoe - WaarBenJij.nu Veliko Turnovo - Reisverslag uit Veliko Tŭrnovo, Bulgarije van Arlene Kayatoe - WaarBenJij.nu

Veliko Turnovo

Door: Arlene

Blijf op de hoogte en volg Arlene

06 Juli 2011 | Bulgarije, Veliko Tŭrnovo

Goh, ik was pas om 11 uur wakker. Heerlijk geslapen, even kijken of de buuf wakker is... Yup, die was haar hondje Henk gaan ophalen bij de oppas. Grappig beestje: mix van een Golden Retriever en een Spaniel. Nog een pup, maar wel schattig. Later niet meer zo grappig, omdat meneer mijn broek met touwtjes wel interessant vond. I was not amused, maar goed daar kan hij ook niks aan doen.

Met Tess naar het fort gegaan. Sinds dat zij hier in Bulgarije is, is zij er nog niet geweest. Maar dat heb je altijd met dat soort dingen. Ik ben bijvoorbeeld nog niet naar het museum voor beeld en geluid geweest in Hilversum. Ach ja, er zijn wel ergere dingen.

Als je in Bulgarije wilt shoppen, kon je aardig aan je trekken. Laat alsjeblieft die namaakmeuk en wapens hier en neem dat niet mee naar dat strenge Nederland :P Kleding, drank, sigaretten, de bus en taxi zijn goedkoop. Maar beddegoed en handdoeken zijn weer duur voor hier. O ja, tijdens het boodschappen doen, waren we er wel achter gekomen dat de thee duur is. Apart.. Nou zo heb je overal wel wat.

Vanuit Nederland had ik speciaal voor Tess zuurkool, wortelen, uien en aardappelen meegenomen. Kunnen we weer met elkaar praten ;P Whuhahahaaa
Het eten hier is nou net niet wat wij gewend zijn. Gelukkig zijn pizza's overal wel te eten. Niet laat gemaakt, want de vermoeidheid zat er nog aardig in. We hadden best een eindje gewandeld.