Arbanasi - Reisverslag uit Arbanasi, Bulgarije van Arlene Kayatoe - WaarBenJij.nu Arbanasi - Reisverslag uit Arbanasi, Bulgarije van Arlene Kayatoe - WaarBenJij.nu

Arbanasi

Door: Arlene

Blijf op de hoogte en volg Arlene

07 Juli 2011 | Bulgarije, Arbanasi

Gisteren had ik tijdens het lopen een bordje naar Arbanasi gezien. Gezien det kleur van het bord, moest het iets touristisch zijn. Maar ja, voor je er bent is zowat de dag om ;p

Ik dacht slim te zijn, door in het centrum een bus in te stappen. Gewoon eens kijken waar ik uit zou komen. Onderweg eens zien of het de moeite waard is om uit te stappen. Ik weet niet waar ik was, maar het was de moeite niet. Dus terug naar het beginpunt overstappen. Ook die lijn bracht me naar 1 of ander industrieterrein.

Dus die vlieger gaat hier niet op. Toen we bij de vesting waren had ik het bordje gezien en er kwam een bus langs. Stom van mij om niet te kijken welk nummer dat was. Wat doe je dan: vragen! Alleen, zoek maar eens iemand die Engels spreekt. Ik probeerde het met een beetje Italiaans. Zegt de man: where do you go??? Alsjemenou zeg, deze parkeerwachter spreekt Engels!

De beste man had inmiddels begrepen dat ik naar Anrbanasi wilde en vertelde dat ik in het centrum de bus moest nemen. Hij wist alleen niet welk nummer. Toen bood hij aan om een taxi te bellen. Na een minuut om 5 kwam er 1 en ben ik naar Arbanasi gegaan. Mijn plan om dar naar toe te lopen, was nutteloos geweest aangezien er geen weg er naar toe was om te lopen. Achteraf bleek er wel een pad te zijn, maar die liep dwars door het bos. Nou....nee.

Lekker makkelijk aangezien de taxi's goedkoper zijn dan hier in Nederland. In Arbanasi hebben ze een bepaalde bouwstijl en daarom komen de mensen hier. Buiten dat zijn hier veel resorts. Veel heb je er niet te zoeken op een paar kerken en een klooster na. Ik was dus redelijk snel uitgekeken en na een stevige lunch wilde ik de bus terug pakken. Jammer joh, tussen de middag rijdt de bus niet en geen taxi in zicht...

In het restaurant waar ik aan het lunchen was zat een Amerikaans stel. Deze waren vanuit Veliko Tarnovo komen lopen en wilde ook per bus terug, maar zaten met hetzelfde probleem als ik. Uiteindelijk kwam er een taxi voorbij gesjeesd, die gelukkig stopte. Samen een taxi gedeeld met de Amerikanen en op hun aanraden ben ik nog naar het museum gegaan. Hoef je geen entree te betalen op donderdags. Need I say more?!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bulgarije, Arbanasi

Arlene

Ik heb deze site gemaakt naar aanleiding van een reis die ik afgelopen jaar gemaakt heb. Aangezien dit niet bij deze reis gaat blijven, hou ik deze site aan voor die nog gaan komen. Ik vind het heel leuk om reisverhalen te schrijven en hoop dat jullie van het lezen genieten!

Actief sinds 08 Nov. 2009
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 40089

Voorgaande reizen:

13 November 2009 - 16 Februari 2010

Op reis

Landen bezocht: