Moscow en Bangkok - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Arlene Kayatoe - WaarBenJij.nu Moscow en Bangkok - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Arlene Kayatoe - WaarBenJij.nu

Moscow en Bangkok

Door: Arlene

Blijf op de hoogte en volg Arlene

03 December 2010 | Rusland, Moskou

Amsterdam – Moscow – Bangkok

Afgelopen vrijdag was het eindelijk zover: 3 weken naar de zon! Met dat vieze, koude en nat weer keken Edwin en ik al rijkhalsend uit naar deze dag. Samen met Marcel vliegen we via Moscow naar Bangkok. Een paar dagen voor vertrek, had Edwin nog gekeken of wij een vlucht eerder vanuit Amsterdam konden nemen. Die week was er best wel veel vertraging op Schiphol. Aangezien we maar 1,5 uur overstaptijd hebben, zou dat iets meer rust geven ;D

Njet, dat was niet mogelijk en uiteindelijk was de Aero niet zo Flot!!We waren al met een half uur vertraging vertrokken vanaf Schiphol, mede dank zij Turkish Airlines. Dus nu nog maar een uur overstaptijd…. Ik weet niet hoe groot de luchthaven daar is, maar volgens mij wordt het wel krap. “Ze halen de vertraging wel in in de lucht” , zei de grondsteward. NOT!! We hadden zelfs meeeer vertraging opgelopen: tis toch niet te geloven?

We kwamen om 18.55 uur aan en we zouden om 19.00 uur doorvliegen. Ahum, hoe gaan we dat nou in hemelsnaam halen??? Rennen dus en hopen dat we de gate gelijk kunnen vinden. We waren niet de enige, die vanuit Amsterdam via Moscow naar Bangkok moesten. Moesten we nog ook nog door de security. Het hele riedeltje: jas uit, riem af, schoenen uit! Crisis, alsof ik genoeg tijd had…. Maarrrrr we hebben de vlucht wel gehaald. Het vliegtuig was nog niet eens vol toen wij aan kwamen gerend.

Die 8 uurtjes van Moscow naar Bangkok, waren zo voorbij gevlogen. Met mijn personal entertainment system heb ik mezelf de hele rit kunnen vermaken. Slapen in een vliegtuig lukt mij nooit en verder kan je niet veel meer dan lezen, puzzelen of muziek luisteren. Maar nu had ik genoeg keuze uit recente films en een hoop spelletjes. Ik heb alleen maar poker gespeeld! Moet toch wat?? Op de terugweg ga ik wel een paar films kijken.

Op Bangkok aangekomen, voelt het bijna aan als thuiskomen. Dat heb ik nou echt niet met Schiphol. Dan kom ik vanuit de vakantie gelijk aan op mijn werk: wat een koude kermis is dat zeg! Als het goed is, heb ik het nu beter geregeld mensen. In 2010 ga ik niet meer werken. Dat vond ik goed geregeld van mezelf. Marcel, Edwin en ik hebben de taxi naar de stad genomen. Het hotel zit op Sukhumvit bij soi 33: Een steenworp afstand van Siam. Lekker in de stad dit keer, alles makkelijk te bereiken met de skytrain en eventueel de metro. Snel omgekleed en gelijk door naar het zwembad. Ik ben blijkbaar in slaap gevallen op het strandbedje bij het zwembad en ben terug gegaan naar de kamer omdaarnog even een dutje te doen: ik was uiteindelijk bijna klokje rond. Daarna een verfrissende douche en met z’n drietjes de stad in.

We hebben niet veel bijzonders gedaan. Edwin moest nog slippers hebben, want in Nederland was het niet echt de tijd van het jaar om aan slippers te komen. Ik heb mijn collectie Sloggies weer aangevuld en toen we terugkwamen in het hotel, hadden we alle 3 zoiets van: ik heb geen zin meer om iets te ondernemen. We zijn toen om 8 uur onze tijd naar bed gegaan! Morgen hebben we een druk schema. Ratee sawat (=welterusten)

  • 07 December 2010 - 14:54

    Fijne Vakantie!:

    Heee Arlene, jammer ben je al weg. Wilde nog iets mee geven voor mijn collega Iwan in Bangkok maar ach je zal er vast nog wel vaker naartoe gaan toch? Geniet er van en kom lekker bruin terug;-D
    X Vivian

  • 11 December 2010 - 17:58

    Jozé:

    Hoi Arlene en Edwin.
    En zijn jullie al een beetje bruin of hebben jullie al veel gezien? Hier is alles oké Sint is weer vertrokken en de Kerstman komt er aan. We hebben de afgelopen week de kerstboom neer gezet en hij staat er nog steeds Czenzi komt er NOG niet aan, hahaha.
    Het is hier dit weekend warm wel zeven graden maar de sneeuw komt volgende week weer. Dus als jullie terug komen kunnen we lekker schaatsen, denk daar maar aan als het heel warm is bij jullie in het verre Bangkok. Hahaha

    Liefs Jozé

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rusland, Moskou

Arlene

Ik heb deze site gemaakt naar aanleiding van een reis die ik afgelopen jaar gemaakt heb. Aangezien dit niet bij deze reis gaat blijven, hou ik deze site aan voor die nog gaan komen. Ik vind het heel leuk om reisverhalen te schrijven en hoop dat jullie van het lezen genieten!

Actief sinds 08 Nov. 2009
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 40262

Voorgaande reizen:

13 November 2009 - 16 Februari 2010

Op reis

Landen bezocht: