De Sixtijnse Kapel - Reisverslag uit Rome, Italië van Arlene Kayatoe - WaarBenJij.nu De Sixtijnse Kapel - Reisverslag uit Rome, Italië van Arlene Kayatoe - WaarBenJij.nu

De Sixtijnse Kapel

Door: Arlene

Blijf op de hoogte en volg Arlene

08 September 2010 | Italië, Rome

Onze laatse uurtjes in Rome gaan we doorbrengen in Musei Vatican. Dit is ook naar aanleiding van de Angels & Demons route die we nog niet hebben
afgemaakt.

Gisterenavond hebben we op internet kaartjes gereserveerd. Je betaald wel €4 extra kosten, maar dat haal je er makkelijk uit. We kwamen aan bij het museum en daar stond me toch een gigantische rij. Door die reservering loop je er langs en heb je een voorsprong van een uur voordat die rij binnen is.

Het is echt zo de moeite waard om €19 uit te geven. Ben niet zo'n museum ganger, maar was wel benieuwd naar de Sixtijnse Kapel. Net zoiets als naar het Louvre gaan om de Mona Lisa te bekijken. Ik kan me het Louvre niet zo goed meer herinneren, maar dit museum is mega groot. Je blijft foto's maken!

Daar was die dan... Als ik kapel hoor, asocieer ik dat met zo'n 1 die je in een kerk cq basiliek ziet. Ahum: vermenigvuldig dit maal 4 ofzo en dan kom je aardig in de buurt van de Sixtijnse Kapel. Ik moet zeggen, dat ik aardig onder de indruk was. Hier mag je natuurlijk weer geen foto's maken, maar toen ik later langs kwam stonden mensen -met flits- foto's te maken.

Ik denk niet dat we het hele museum hebben gezien, maar na dik 3 uur is de verzadigings graad aardig op. Laat staan de afstanden die je aflegt... Poeh! Dit kan een reden zijn om dit stedentripje over te doen. We hebben Castel Angelo niet meer bezocht, want zoveel cultuur op 1 dag is meer als genoeg.

Edwin was al naar buiten gegaan omdat ik nog kaarten aan het schrijven was. Kom ik aan bij het terrasje en zag dat ze daar Slush Puppies hadden. Daar had ik wel zin in en bestelde er 1. Edwin ging afrekenen en ik maakte een sanitaire stop. Vraagt Edwin mij toen ik terugkwam om te gokken wat de rekening was. €20!!

Sorry U zegt??? €20?! Hoe kan dat nou, want we hadden 1 bier en een Slush... Dat was het hem precies . Ze surfen gewoon €12 voor een glas ijs met een smaakje te vragen. Gloeiend, als ik geweten had dat het zoveel kostte.... Dus lieve mensen, kijk op het menu of vraag eerst hoeveel iets kost voordat je wat besteld op een terras in Rome. Ik dacht dat ze toeristenprijzen hadden in Amsterdam...

Nadat ik bij was gekomen van de rekening, gingen we op weg naar Piazza del Popolo. Daar hadden we een leuk winkeltje gezien, waar je ook een hapje kan doen. Ik was eigenlijk geneigd om naar de Mac te gaan ;p Goh heb heerlijk gegeten en we waren niet echt veel kwijt, dus het kan wel alleen goed zoeken.

Als je niet veel tijd hebt in een stad, ga je toch uit van wat er in boekjes staat geschreven. Het is een mooie handleiding maar je moet toch wel zelf ondervinden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Arlene

Ik heb deze site gemaakt naar aanleiding van een reis die ik afgelopen jaar gemaakt heb. Aangezien dit niet bij deze reis gaat blijven, hou ik deze site aan voor die nog gaan komen. Ik vind het heel leuk om reisverhalen te schrijven en hoop dat jullie van het lezen genieten!

Actief sinds 08 Nov. 2009
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 40270

Voorgaande reizen:

13 November 2009 - 16 Februari 2010

Op reis

Landen bezocht: