Spaanse trappen & Colosseum - Reisverslag uit Rome, Italië van Arlene Kayatoe - WaarBenJij.nu Spaanse trappen & Colosseum - Reisverslag uit Rome, Italië van Arlene Kayatoe - WaarBenJij.nu

Spaanse trappen & Colosseum

Door: Arlene

Blijf op de hoogte en volg Arlene

07 September 2010 | Italië, Rome

De wekker stond om 7 uur, maar toen die afging besloten we te blijven liggen. Tot slot van rekening is het vakantie haha! Uiteindelijk half 9 eruit: mooie tijd en wat een weertje buiten.

Gisteren hadden we de kaart verkeerd geïnterpreteerd en waren niet bij de Spaanse Trappen, maar bij 1 of andere expositiehal. Tja mijn Italiaans is behoorlijk roestig ;p geen nood, met ons dagkaartje konden we bijna al het openbare vervoer pakken.

Kanonnen wat was het daar druk zeg. Het stond ook in de boekjes maar het was niet overdreven toen ze het hadden geschreven. Ach ja dat hebben we dan in ieder geval ook weer gezien.

Het Collosseum stond niet op ons lijstje maar nu we toch dat kaartje op zak hadden, konden we dit mooi meenemen op onze reis. Ook weer zo druk... Dat blijf je toch houden vrees ik. Voor morgen hebben we online al kaartjes geboekt. Kijken of dat helpt met de drukte omzeilen.

Gisteren hadden we niet echt trek en gingen we een terrasje pakken om wat te drinken. 2 tafels naast ons hadden ze steak besteld en het zag er echt lekker uit. Ja. We hebben toch maar een maaltijd genomen. Entrecote, ravioli, groenten en salade. Een heerlijke maaltijd voor niet zoveel. Het is de drank wat de rekening behoorlijk op schroeft! Vergeleken met Nld zijn de prijzen een stuk hoger.

Na het eten weer een stukje wandelen. Op dag 2 hadden we het Hard Rock café gezien en daar waren we op zoek naar. Misschien hadden ze hier wel andere shirtjes als NY. Helaas niet, maar de drankjes waren wel lekker zoals je deze kan verwachten. Henk&Vic bedankt! We hebben van onze drankjes genoten x

We besloten de taxi terug te pakken en binnen een minuut of 10 waren we er. Het was €10.80 en dat iss niet veel geloof ik. We betaalden €15 en vroegen €2 terug. Zegt de taxi chauffeur: no I give you back €3 Huh! Dit komt ook niet vaak voor toch?! Eind goed al goed: we kregen €2 terug.

Boehoe, morgen laatste dagje Rome..

Verslag uit: Italië, Rome

Arlene

Ik heb deze site gemaakt naar aanleiding van een reis die ik afgelopen jaar gemaakt heb. Aangezien dit niet bij deze reis gaat blijven, hou ik deze site aan voor die nog gaan komen. Ik vind het heel leuk om reisverhalen te schrijven en hoop dat jullie van het lezen genieten!

Actief sinds 08 Nov. 2009