Vaticaan - Reisverslag uit Rome, Italië van Arlene Kayatoe - WaarBenJij.nu Vaticaan - Reisverslag uit Rome, Italië van Arlene Kayatoe - WaarBenJij.nu

Vaticaan

Door: Arlene

Blijf op de hoogte en volg Arlene

06 September 2010 | Italië, Rome

Bon giorno zo lekker uitgeslapen en nog net op tijd naar beneden voor het ontbijt. Stelt niet veel voor, maar het valt mee dat we überhaupt ontbijt krijgen. Volgens de Lonely Planet zitten we in een budget hotel. Als ik €100 per nacht moet betalen, vind ik dat niet echt budget en dat maal 4 :s

Rome is voor mij een stad met zoveel historie, de gebouwen, de fonteinen en nog meer moois. Je kan er de hele dag rondlopen, zonder een meter te hebben afgelegd. Net als gisteren, dat is een goed voorbeeld. Over een route van 11 km doen we 2 dagen, terwijl ik dat binnen 2 uur kan lopen!

We zijn op vakantie, dus er is geen haast.

Het Vaticaan stond op het programma vandaag. Als klapstuk op de route die gisteren voltooid had moeten worden haha! Maar Castel St. Angelo kwam eerst nog op ons pad. Maandags gesloten..... Dan dinsdag maar bezoeken toch?

We komen op St. Pietersplein en daar waren me toch een hoop mensen! Niet zoals je op tv ziet tijdens Pasen, maar het zijn er genoeg. Waar moet je beginnen, er is genoeg te zien.

We zijn aan de top begonnen. Met de trap naar de koepel gelopen: 550 treden. Dus dat compenseert met de dagen die ik niet op het werk ben lieve N. ;p Zelfs als je lopend gaat, betaal je €5 en met de lift 7. Als je dat maal een paar duizend vermenigvuldigd... Als je de catacomben wilt €10... Wat hoor ik daar? Katjing kassa!!

Tja je wilt het toch zien en er zijn geen alternatieven. Om 18 uur zou de Sixtijnse Kapel dicht zijn en we wisten dus niet dat je tot 16 uur naar binnen kan. Dan schuift dat dus ook door naar morgen. Pfff dat is het nadeel van een stedentripje: het is hard werken. Maarrr wel de moeite waard.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Arlene

Ik heb deze site gemaakt naar aanleiding van een reis die ik afgelopen jaar gemaakt heb. Aangezien dit niet bij deze reis gaat blijven, hou ik deze site aan voor die nog gaan komen. Ik vind het heel leuk om reisverhalen te schrijven en hoop dat jullie van het lezen genieten!

Actief sinds 08 Nov. 2009
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 40268

Voorgaande reizen:

13 November 2009 - 16 Februari 2010

Op reis

Landen bezocht: