Senggigi - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Arlene Kayatoe - WaarBenJij.nu Senggigi - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Arlene Kayatoe - WaarBenJij.nu

Senggigi

Door: Arlene

Blijf op de hoogte en volg Arlene

20 Januari 2010 | Indonesië, Lombok

Had hele andere verwachtingen van Bali en moet ook eerlijk zeggen dat ik het me zelf moet verwijten. Wilde een yoga retreat gaan doen van 7 dagen. Beetje over mijn budget heen, maar het was wel een luxe plaats waar het werd gehouden. Dus van Sulawesie naar Bali gegaan.

Gelijk door gereisd naar Ubud toe en een beetje een planning voor de komende 10 dagen gemaakt. Eerst even de omgeving bekijken. Een gids inhuren voor een paar dagen, rust, strand en yoga. Resultaat: Omgeving bekeken, gids ingehuurd, rust en Kuta. Wilde niet naar Kuta toe, maar ik zit met een defecte camera en misschien konden ze daar wel zien wat er aan de hand was.

Ben op dag 2 naar Kuta gegaan. Had tegenlijk wat spulletjes bij me die op de post moesten. Mijn tas weegt 16 kilo en dat is best veel als je het 2 maanden mee moet zeulen, dus heb een teveel aan papieren en wat souvenirs richting Nederland gestuurd. Bij deze een waarschuwing: ga naar een postkantoor en niet naar en post-agentschap. Je betaald je namelijk blauw aan portokosten. Tja wist ik veel! Een postkantoor in Indonesie is TNT oranje. Er is ook altijd een Western Union kantoortje.

Ik kwam dus geld tekort en moest pinnen. Onderweg kwam ik een aantal tattoo-shops tegen. Ben bij 1 binnen gelopen en heb geinformeerd over prijzen etc. Nou je voelt hem al aankomen. Arlene heeft een tattoo genomen met als gevolg dat ik dus een week uit de zon moet blijven, niet moet zwemmen en even rustig aan moet doen. Dussss geen yoga! Plannen wijzigen heel snel. Mijn huid is nu aan het genezen en het ziet er niet naar uit dat ik yoga ga doen zolang ik in Indonesie zit. Dat kan in NL wel weer.

Maar goed... Dus even geen zon, strand en beweging.. Dan blijft er niet zoveel over geloof ik. ik kan wel lekker gezellig in mijn hotelletje gaan zitten, maar daar word ik ook niet wijzer van. Dan maar een andere bestemming zoeken, waar ik een rent-a-friend uitzoek en gezellig rond toer op een brommertje. Ik denk er niet aan om zelf te rijden. India is erg, maar hier kunnen ze er ook wat van.

Ben de boeken ingedoken en er was nog iets blijven hangen van Mataram. Dat is op Lombok. Na wat speurwerk, kwam ik erachter dat het maar 25 minuten vliegen is tegenover 2 uur overland en 4 uur op zee. Ticket please!!! Dat viel ook reuze mee en voor dat comfort wil ik wel betalen. (Omgerekend zo'n 30 euro) Ik was al vroeg richting de luchthaven gegaan om een ticket te boeken, maar helaas kon ik mijn tas nog niet inchecken. Bij de left-luggage gedropt en een taxi naar Kuta gepakt. Toch nog even een beetje strand meepikken. Ik was de dag ervoor met Wayan o.a. naar Tanah Lot geweest en daar was het strand zwart. Heel apart. Het strand van Kuta vind ik wel mooi, alleen erg druk. Ben even naar Hard Rock cafe gegaan, want ik had erg zin in tortilla chippies. Lekker drakje erbij en luisteren naar een bandje die daar een sound check hield. Later in de winkel met Ipang op de foto gegaan. Was wel lachen, weet bij god niet wie die hele band is en gewoon gezellig op de foto.

De vlucht was kort maar krachtig. Ik heb nog nooit zo'n abrupte landing meegemaakt. Even gebabbeld met Jan Wouter uit Woerden. Gaat ook vrijwilligerswerk doen. Hij gaat Engelse les geven op een schooltje hier op Lombok. Ben gelijk mij volgende vlucht gaan boeken hier op de luchthaven. Wel zo handig. Alleen nadat ik de taxo had gepakt en bij een hotel was gearriveerd, brak het zweet me uit. Overgeven!! Mijn maag deed zeer en een beetje verhoging. Oh nee he... Nee, gelukkig niet. Ik denk dat de chippies verkeerd zijn gevallen. Zat alleen in een hotel dat tegenover de plaatselijke disco zit. Dat is niet leuk! Morgen gelijk wat anders zoeken. Ik zit nu ietsje verder op een gezellige plek. Niet aan het strand, maar dat interesseerd mij nu niet zo. Meer stilte en ik hoef alleen de straat over te steken en dat is er ook strand.

  • 23 Januari 2010 - 11:40

    Susan:

    Yah Bu,

    Weet niet of je daar nog tijd voor hebt, maar Jimbaran Beach is ook erg de moeite waard.
    Verse vis zo uit de zee, op de bbq, op je bordje voor je selamat makan kan zeggen.

    xxx
    Susan

  • 26 Januari 2010 - 20:23

    Olga Plant:

    Meid meid wat ziet het er lekker gezellig en mooi uit. Zo te zien heb je het nog steeds naar je zin. Gelukkig maar.
    Je zal erg moeten wennen als je weer thuis bent. Maar voorlopig zit je nog lekker in het mooie Azië. Geniet ervan en tot horens. Het is een genot om je verslagen te lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Lombok

Arlene

Ik heb deze site gemaakt naar aanleiding van een reis die ik afgelopen jaar gemaakt heb. Aangezien dit niet bij deze reis gaat blijven, hou ik deze site aan voor die nog gaan komen. Ik vind het heel leuk om reisverhalen te schrijven en hoop dat jullie van het lezen genieten!

Actief sinds 08 Nov. 2009
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 40270

Voorgaande reizen:

13 November 2009 - 16 Februari 2010

Op reis

Landen bezocht: