Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Arlene Kayatoe - WaarBenJij.nu Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Arlene Kayatoe - WaarBenJij.nu

Ubud

Door: Arlene

Blijf op de hoogte en volg Arlene

15 Januari 2010 | Indonesië, Ubud

We waren vlakbij Makassar, want het begon weer te regenen. Pfffff Ik had gepland om met een ojek terug naar het huis van mijn tante te gaan, maar het regende best wel hard. Dan maar een taxi pakken, alleen waar? De bus zat vlakbij een mall en misschien waren daar wel taxi's. Wist alleen niet tot hoe laat die winkel op zou zijn. Toen de bus stopte zag ik dat er een ojek standplaats was. Ik heb mijn regenjas aangetrokken en ben toch achterop de brommer gestapt. Een uur later was ik op plaats van bestemming. Heb mijn tas alvast omgepakt, want de volgende morgen moest ik vroeg weg: moest nog een ticket naar Denpasar kopen.

De volgende morgen met de taxi naar die fijne luchthaven. Ticket gekocht voor een paar 100 duizend Rps minder dan op internet. Moest gelijk inchecken, want de vlucht zou binnen een uur vertrekken. Wat denk je dat gebeurd? De stroom viel uit!! Ja, inderdaad... Had ik weer, maar ik was niet de enige. Waar ik me trouwens over verbaas is dat er best veel mensen hier laat inchecken. In mijn geval... Okay. Ze wachten zelfs op de mensen die ingechecked zijn maar nog niet aan boord zijn. Dit terwijl het vliegtuig al een kwartier in de lucht had moeten zijn. Een gevalletje jam karet??? Laat me even uitleggen aan de mensen die niet bekend zijn met dit fenomeen.

Jam = tijd en karet = elastiek. Dus jam karet = elastische tijd. Echt typisch! De indo's onder ons kunnen dit be-amen -zucht- Maar goed, ik heb op deze reis me al aardig met dit soort dingen om gegaan. Je went er bijna aan.

Een kort vluchtje en ik was 3 uur later in Ubud. Ik wilde niet naar Kuta, daar is het mij te druk. Ik pak wel de bus als ik naar de drukte wil. Ik zit nu in een home stay lekker rustig. Misschien een beetje te rustig voor mij. Maar als ik een minuur of 5 loop, kom ik al in een "drukke" straat. Hiervan daan kan ik meerdere kanten op, dus even uitzoeken wat er te doen is. Wilde in Ubud eigenlijk een yoga retreat van een week doen, maar die plan is ook weer overboord gegooid.

Ben tot nu toe met gids Wayan naar toeristische plekken geweest. Vandaag naar Monkey forest gewandeld en morgen richting Ahmed. Daar schijnt de zonsondergang geweldig te zijn. We gaan het wel zien!

  • 18 Januari 2010 - 14:16

    Minzzz:

    Wat ben je toch een ondernemend tiep. Yoga, een week? Zitten er in Monkey forest écht apen of heet het gewoon zo? ;-)

    'Ave fun my dear! Het gaat prima zo te lezen!

    Kuzzz,
    Minzz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Arlene

Ik heb deze site gemaakt naar aanleiding van een reis die ik afgelopen jaar gemaakt heb. Aangezien dit niet bij deze reis gaat blijven, hou ik deze site aan voor die nog gaan komen. Ik vind het heel leuk om reisverhalen te schrijven en hoop dat jullie van het lezen genieten!

Actief sinds 08 Nov. 2009
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 40279

Voorgaande reizen:

13 November 2009 - 16 Februari 2010

Op reis

Landen bezocht: