Langkawi 2 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Arlene Kayatoe - WaarBenJij.nu Langkawi 2 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Arlene Kayatoe - WaarBenJij.nu

Langkawi 2

Door: Arlene

Blijf op de hoogte en volg Arlene

30 December 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Op 30 december had ik een vlucht naar Langkawi geboekt. Wilde oud&nieuw op het strand vieren en het enige waar ik op kon komen op dat moment was Langkawi. Mijn ouders zijn er een keer geweest en hadden gezegd dat ik er ok naar toe moest als ik in de buurt was. Kuala Lumpur is toch dicht genoeg?! Hier kon ik ook yoga volgen hihi.

Mijn vlucht was om 12.25 uur en ik had nog even tijd. What to do? Hmmm, let me think.... Zou ik nou proberen om naar de skybridge op de Petronas Torens te gaan?? Ach waarom niet. Ik zou het moeten kunnen halen qua tijd. Had de wekker al om 6 uur gezet. Mij was verteld, dat als ik een kaartje wilde, dat ik al om 7 uur in de rij moest gaan staan. Wist niet precies hoe lang de metro erover zou doen, dus was ik er al om half 7.

OMG! Ik kwam beneden waar ze kaartjes afgeven en daar stond me toch al een rij. Zou ik de vlucht halen als ik blijf wachten? Vroeg aan mensen in de rij over de tijden etc. Kwam in gesprek met Phil uit Australie en Claire uit Engeland. Clair wist ons te vertellen dat ze pas om 8 uur beginnen met kaartjes uit te geven en om 9 uur kan je naar boven. Alleen… Je kan voor een bepaalde tijd kiezen. Ik had nummer 97 of zoiets. Phil stond achter mij en Claire was er al om 6 uur, dus ze was eerder aan de beurt. Even snel rekenen… Er mogen 30 mensen per keer naar boven en mogen daar een kwartier blijven. Jakkes, dat ga ik niet redden. Unlessss

Ik ben naar Clair gelopen en heb gevraagd of ik met haar mee naar boven kon. Zij wilde namelijk om 9 uur al naar boven, want zij moest ook een vlucht halen. Toen de meneer met de kaartjes kwam, kregen we goed nieuws: we kondenmet de 1ste groep mee naar boven. Dus… Dat kwam goed uit. Je moet er wel wat voor doen, maar je bent maar 15 minuten boven. Eerst verplicht een promo filmpje kijken en dan heb je een fantastisch zicht over KL. Toen we beneden waren bedankte ik Claire en ben hard naar de metro gerent. Alles ging volgens schema. Rugzak opgehaald, naar de metro om de trein naar de luchthaven te pakken. Had nog 2 minuten en ze zeiden dat ik waarschijnlijk alsnog mijn vlucht niet zou halen, als het druk op de weg was. De trein ging naar KLIA en ik moest naar KLCCT. Dat ligt niet in de buurt. Aduh. Dan maar een taxi van KLIA pakken en zit niks anders op. Had ook de bus helemaal naar KLCCT kunnen pakken, maar dan had ik niet naar de torens moeten gaan. Keuzes keuzes ;p

Ik was op tijd voor de check-in. Er was namelijk niet zoveel verkeer op de weg. Wilde nog wat eten, maar helaas wordt het vliegtuigvoer. Kom ik bij de gate is dat vliegtuig een uur vertraagd: thanks a lot Air Asia! Schijnen ze dus bekend om te staan, maar goed je kan er niet vanuit gaan toch dat je vliegtuig te laat weg gaat. Lekker een donut en thee gehaald, moet genoeg zijn voor een vlucht van een uur. Rustig vluchtje gehad. Op de luchthaven naar de taxi balie dan maar. Er zit niks anders op. Het is vaak een eind lopen om een taxi buiten de luchthaven te pakken. Achter mij stond een vrouw en ik vroeg haar waar ze naar toe moest. Wat bleek: ik moest ook naar Chenang Beach. Mijn hostel zat er in de buurt.


Een paar dagen geleden had ik contact opgenomen met Yoga Now op Langkawi over accomodatie. Vanwege kerst en Oud en Nieuw was er bijna niks te vinden. Dat werd dus in ieder geval 1 nachtje doorbrengen in een dorm. Yep, met meerdere mensen in 1 hok slapen. Als ik daarna maar wat vinden, vind ik dit best. Het scheelde voor mij weer dat ik de taxi kon delen. We wisselden onze telefoonnummers uit en Angie vroeg of ik misschien vanavond een drankje met haar en haar vrienden wilden doen. Nou ja, we zien wel.

Ik ben eerst naar mijn hostel gegaan. Nou, ik dacht dat India erg was toen ik de kamer met 4 andere moest delen. Telde 20 bedden in deze schuur. Yep, daar leek het wel op. Echt waar, hier wil ik niet blijven. Ik trek mijn credit card wel als het moet, maar dit niet! Backbacken is 1 ding, maar een beetje comfort mag ook wel. Hoe verzin je dit dan. Ik heb dan wel een budget, maar zo desperate ben ik nou ook weer niet. Ben ik verwend? Nou ik denk het niet hoor. Ik heb mijn tas ongeopend neergezet en ben op zoek gegaan naar wat te drinken. Ondertussen contact opgenomen met Yoga Now. Ik kon om 4 uur al naar de les: tja waarom niet. Ik ernaar toe. Het was een mooie lokatie en ik was samen met Faye uit Engeland. Onze lerares Mei Foong en haar man Marc geven beide yogales. Mei Foong gaf nu les. Ik heb wel verteld dat ik een beginner ben, maar ik moest al een halve head stand doen. Dus op je hoofd staan, maar met je benen tot halverwege. Ieks, gewoon proberen Arleentje. Wow, als je de instructies goed opvolgt lukt het! Niet al te lang, want ik kreeg ineens de schrik. Wow, dit was heftig.

Mei Foong vroeg mij naar mijn accomodatie en ik vertelde dat ik liever ergens anders zit. Toevallig lipe haar buurman buiten en ze vroeg of hij nog kamers vrij had. Ik ben met hem meegereden naar zijn huisjes. Er waren 5 gloednieuwe huisjes een eindje buiten de stad. Alles beter dan die dorm…. Ik had afgesproken dat ik morgen zou bellen, als ik uit ging checken. At gaf mij een lift terug naar de stad en zette mij af bij zijn restaurant. Op de kaart zag ik hamburger en dat zag er wel aantrekkelijk uit. Een gezonde shake erbij ter compensatie haha! Net zoiets als een rum cola light bestellen ;D

Angie belde of we konden afspreken. Alleen had ik net gegeten, maar ik kon wel wat drinken. Ik ontmoette Q, Nily, Shaz en Nas. Ik begrijp nu hoe Su zichaf en toe voelt als je niks verstaat van het gesprek wat anderen aan het voeren zijn in een andere taal. Maleis is net iets anders als Indonesisch. Ze praten heel snel en het klink echt als Chinees. Ik pik absoluut niks op van het gesprek. Af en toe wordt er uitgelegd waar het over gaat in het Engels –thank you!- Angie had afgesproken met nog iemand en daar zijn we met z’n allen naar toe gegaan. Dit gesprek ging in het Engels terwijl Caroline ook vanuit KL komt. Maakt verder niet uit. Het was op een gegeven moment na 1-en en ik was best moe, al wilde ik niet naar mijn dorm toe. Daar aangekomen, mijn mobiel gebruikt als lamp, op zoek naar mijn bedje. Ik wist waar die ergens moest zijn… Ah daar bij mijn rugzak moet ie zijn. Yup, er ligt niemand. Ik heb tot een uur of 6 geslapen en heb vol verbazing om mij heen gekeken. Ik heb 2 buurmannen zo te zien. Er niet zoveel licht in dit hok, maar genoeg om even een fotootje te trekken. Dit is echt de eerste en laatste keer dat ik in zo’n accomodatie ga zitten.

Eerst een ontbijten en dan verhuizen. Komt Faye ineens het erf opgelopen. Ze wilde zien hoe mijn dorm eruit zag. Zij zat ook in een dorm alleen in een andere hostel. Ze wilde ook verhuizen, want ze had wat mensen uit mijn dorm ontmoet. Ze vond het koel en ruim… Mijn hemel waar zit zij dan?! Nou daar zou ik zo achter komen. Het is nog erger dan mijn dorm. 4 stapelbedden in een hokje van 4 bij 4 als ik me niet vergis. Ik heb nog geluk gehad geloof ik.

Toen ik bij Faye op bezoek ging, dachten ze dat ik een kamer zocht. Tja dat wil wel met die rugzak. Nou, ja eigenlijk wel. Ik was op weg naar de weg om een taxi te pakken. Maar eerst wilde ik met Faye mee om te koekeloeren. Maar dit is een stuk dichterbij dan de huisjes van At. De man van de receptie zei dat de kamer besproken was door een stel. Als ze niet zouden opdagen, kon ik de kamer krijgen. Een eigen badkamer en een fan: dit zou toch helemaal cool zijn als het doorgaat! Dit zondagskind had geluk. At afgebeld en Angie laten weten dat ik verhuisd was. Blijk later dat ik zowat haar buurvrouw ben. Alleen het gedeelte waar zij zit heeft een andere naam.

We hadden afgesproken om het eiland te bekennen met de auto. Ze hadden een minivan gehuurd en er was een plekje vrij. Ja waarom ook niet. We hebben eerst wat gegeten en daarna zijn we terug gereden. Ze moesten nog inkopen doen voor oud en nieuw. Hoefde alleen wat geld in te leggen en te zeggen wat ik wilde drinken. Ondertussen was het bijna 4 uur en ik ben snel naar de yogales gegaan. Ik was alleen dit keer. Marc gaf vandaag les. Gelukkig geen kunstjes vandaag, maar ik moest me wel concentreren op mijn poses. Was wel moe.

Had voordat ik af had gesproken met Angie en de andere alleen een zak chips gegeten ervan uit gaand dat we nog wat zouden eten. Nou niet dus! We hadden een plekje op het strand vlakbij een strandtent die een live band had. Daar on ik eventueel ook wat te eten halen. Niks meer gegeten. Hips, ik bedoel oops, niet handig. Happy New Year everybody!!!!! Ja, de allerbeste wensen allemaal.

Ik weet niet meer hoe laat ik terug was. Ben niet meer meegegaan maar de disco. Trok het niet meer. Mehn, ik word oud geloof ik. Iets meer eten helpt ook wel ;p Om half 8 mijn tijd werd ik gebeld: uh jah jij ook gelukkig nieuw jaar. Geen idée wie het was, maar ik was wel wakker. Gisterenavond hadden ze geregeld dat we met een boot weg zouden gaan, snorkelen en bakken. Het was echt erg gezellig. Heb mijn camera getest of die waterdicht was. De camera die ik mee had genomen, had de geest gegeven nadat we in Thailand in de watergrotten waren geweest. Ondanks de waterdichte tas…. Nee echt helemaal geen beeld meer. Dan maar 1 aanschaffen die tegen water kan. 180 euro armer, maar wel heel veel waard. Het zijn hele leuke foto’s geworden. Nazim, een andere vriend was op oudejaarsdag naar Langkawi gekomen om dit met zijn vrienden te vieren. Hij was ook mee tijdens het boottochtje. ‘s vonds naar een seafood restaurant gegaan. Echt lekker gegeten en veel! Alles is opgegaan en er was echt veel besteld. Ze vonden dat ik nog de adelaar gezien moest hebben voordat ik Langkawi ging verlaten, dus zijn we er heel even langs gereden om een kiekje te maken.

Ben niet naar yoga gegaan de dag erna weer. ‘s ochtends heb ik Angie uitgezwaaid. Daarna gaan lunchen met de rest en we hebben daarna Q en Shaz afgezet bij de luchthaven. Nas, Nily en Nazim hebben mij eerst afgezet bij mijn hotel en zijn daarna rchting de haven gereden. Daar was ik dan weer alleen. Bij yoga was ik niet alleen. Mei Foong gaf vandaag les. Toen ik wakker was, ben ik met Angie naar de dutyfree winkel gegaan, want ze wilde wat chocolade kopen. Achteraf had ik dat beter toen al kunnen doen, maar dat is weer een ander verhaal. Ik had een paar dagen ontdekt dat ik een virus op mijn data stick had en kon deze niet gebruiken om foto’s te uploaden. Ook mjn geheugenkaart van de camera was geinfecteerd. Kon wel janken. Ik wist ook nog niet wat de schade was. Boehoe! Ik ben naar mijn internet winkeltje geweest want daar was iemand die mij kon helpen –hoop ik- Het was best ernstig. Waar dit gebeurd is?? Vanaf nu laat ik mijn stick scannen voordat ik hem gebruik. 3 mappen verdwenen en het erge is dat ik een hoop foto’s op mijn camera gewist had. @#% Jaha ik weet het: nu ga ik een fotodisk laten printen mensen. Nu kan ik in ieder geval weer wat foto’s uploaden jippie!!!

  • 11 Januari 2010 - 19:06

    Marla En Arie:

    Dat waren wij met Oud en Nieuw: wij wilden eigenlijk de namen van de rendieren weten, hahahaha. kusjes, Oesie1 xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Arlene

Ik heb deze site gemaakt naar aanleiding van een reis die ik afgelopen jaar gemaakt heb. Aangezien dit niet bij deze reis gaat blijven, hou ik deze site aan voor die nog gaan komen. Ik vind het heel leuk om reisverhalen te schrijven en hoop dat jullie van het lezen genieten!

Actief sinds 08 Nov. 2009
Verslag gelezen: 1027
Totaal aantal bezoekers 40274

Voorgaande reizen:

13 November 2009 - 16 Februari 2010

Op reis

Landen bezocht: