Langkawi - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Arlene Kayatoe - WaarBenJij.nu Langkawi - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Arlene Kayatoe - WaarBenJij.nu

Langkawi

Door: Arlene

Blijf op de hoogte en volg Arlene

27 December 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Voor de verandering had ik van te voren online een kamertje besproken in Chinatown KL. Nou als ik zeg kamertje...Dan bedoel ik ook kamertje. Maar na 3 weken een kamer gedeeld te hebben met 3 andere mensen, was ik wel toe aan wat ademruimte. De badkamer delen, vind ik niet erg. Ik ben op blote voeten naar de wc in de Muthaphan tempel geweest. Nou dan ben je niet zo snel meer vies van iets. Bleh, moet er niet aan terug denken.

Doordat ik geen raam had, wist ik niet dat het lang en breed ochtend was. 11 uur al?! Oh laat ik er maar uitkomen. na 3 weken rond 7 uur of eerder eruit te zijn gekomenis dit toch wel erg luuuux. Op naar de Petronas torens dan maar. Dat is het eerste wat mij te binnen schiet als ik aan KL denk. De bus genomen vlakbij, dus dat is gunstig. Wat een bouwwerk zeg. Heel indrukwekkend. Ik heb uit een betrouwbare bron gehoord dat je naar de skybridge kan. Alleen daar moet je wel wat voor doen ;p

Maar daar later meer over. Ik heb verder niet veel in KL gedaan hihi lekker genieten van de weelde om mij heen. Het is zoveel koeler hier en al die snacks en westers eten!!! jammie. In India had ik er geen trek in, maar nu ik het zo om me heen zie.... Maandag eens kijken of ik aan een visum kan komen voor Indonesie, zodat ik geen visa-run hoef te doen.

Ik wilde eerst afwachten op de afloop van het verkrijgen van de visum voor Indonesie voordat ik de ticket naar Langkawi ging boeken. Had alleen niet verwacht dat het allemaal in 1 dag geregeld was. Probeerde dezelfde dag online te gaan. dat lukte wel, maar Air Asia werkte niet helemaal mee ;) Ze boeken namelijk geen ticket als je binnen 24 uur wilt vliegen. Dan moet je naar de luchthaven gaan om een ticket te kopen. Dikke! Ik vind het absoluut geen straf om een dagje langer in KL te blijven. Dan ga ik naar de Batu grotten. Dat is nog in ergens in mijn geheugen blijven hangen van een reisprogramma. Dan maar daar naar toe toch?

Op de ambassade van Indonesie werd ik aangezien voor een Indo/Malay. Dit resulteerde in een wachtrij van hier tot ginder. Dit was de verkeerde wachtrij wel te verstaan! Ik moest naar de rij van de visa aanvraag. Crisis, weer opnieuw in de rij staan. Het heeft me 3 uur zoet gehouden. Maaaaaar ik heb hem wel.

De Batu grotten zijn wel de moeite waard. Ik was weer eens met de bus op stap. Lekker goedkoop en je ziet ook eens wat van de omgeving. Het was er niet zo druk. Je moest iets van 250 treden omhoog: APPELTJE EITJE he Vic! ja vergeleken met de trappen in krabi.... Het is een leuk uitstapje. Op de terugweg naar de massage gegaan alleen viel die wel tegen. Als je naar een thaise massage gaat, dan verwacht je er ook 1 maar dit was hem niet helemaal. Maar goed, ik heb me wel kunnen ontspannen. Dat was het belangrijkste.

Het gaat snel met de tijd... Moet gaan. Ik probeer dit gauw bij te werken. Iedereen bedankt voor de leuke reacties!!! Dikke kusss

  • 10 Januari 2010 - 09:42

    Leentje!:

    Geniet er nog maar ff lekker van daar! Die sneeuw hier is ook niet alles.

    XXX Arno

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Arlene

Ik heb deze site gemaakt naar aanleiding van een reis die ik afgelopen jaar gemaakt heb. Aangezien dit niet bij deze reis gaat blijven, hou ik deze site aan voor die nog gaan komen. Ik vind het heel leuk om reisverhalen te schrijven en hoop dat jullie van het lezen genieten!

Actief sinds 08 Nov. 2009
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 40283

Voorgaande reizen:

13 November 2009 - 16 Februari 2010

Op reis

Landen bezocht: