Cochin - Reisverslag uit New Delhi, India van Arlene Kayatoe - WaarBenJij.nu Cochin - Reisverslag uit New Delhi, India van Arlene Kayatoe - WaarBenJij.nu

Cochin

Door: Arlene

Blijf op de hoogte en volg Arlene

05 December 2009 | India, New Delhi

Vanochtend ging de wekker om half 6. Gaaaaaaaaaap, dat was weer een korte nacht. 8 uur vliegen en het is ongeveer een uur rijden naar de luchthaven. Gelukkig is het zaterdag ochtend, anders hadden we het misschien niet gehaald.

Ik had precies 15 kilo bagage. Een deel gaat met Edwin mee terug naar NLD en ik heb mijn handbagage in de ruim gestopt. Hoef ik niet zo te sjouwen. Alleen het hoognodige in mijn heuptasje gestopt. Had gisteren een nieuw toestel aangeschaft en nadat ik op Kuala Lumpur aan was gekomen al weer spijt van had: het was daar gewoon goedkoper. Maar goed, ik wilde het risico niet lopen dat ik op KUL niks meer kon kopen. Moet alleen even uitzoeken hoe ik het aantal pixels aanpas, zodat ik weer foto's op deze site kan zetten.

Het was zo'n 4 uur vliegen van KUL naar Cochin in India. Op de luchthaven aangekomen, gelijk een taxi geregeld die mij naar het trein station kon brengen. Oh mijn hemel, wat is het verkeer hier druk. Dacht dat ik al wel wat gewend was in Thailand en Vietnam, maar dit... Het verbaasd mij dat ik hier nog niet zoveel blikschade heb gezien. Het is hier warm en erg benauwd. Ik had het geluk dat ik midden in de spits zat in een autootje zonder airco. Zelfs met de raampjes open, wilde het nog niet afkoelen. Voor zover dat mogelijk was dan.

Dik een uur in de taxi zitten zweten en toen een kaartje zien te regelen voor de trein naar Kannur. Het is wel een nachttrein, maar helaas pindakaas zijn er alleen maar "general tickets" Ik vrees dat ik de een nachtdienstje moet draaien. Ik kan me niet veroorloven om in slaap te vallen. Er gaat maar 1 trein an Ernakulam naar Kannur en als ik morgen zou gaan heb ik hetzelfde probleem. terug maar met de bus?????? Man, ze hebben hier vast geen TENA lady. Ik weet niet hoe ik het probleem toiletteren op ga lossen. Ik ben best creatief, maar nu. 8 uur ophouden gaat mijn niet lukken jongens. Ieeeuw, we gaan het wel zien. Het wel afzien qua temperatuur, want het is hier super benauwd en moet de situatie nog inschatten of ik mijn tshirt met lange mouwen achterwege kan laten.
Wat een avontuur, nu al!

  • 05 December 2009 - 14:37

    Viv:

    Hey Arlene,
    Inderdaad een hele belevenis... nu al in India. Ik ben er nog nooit geweest dus kan je helaas geen tips geven maar hoor van iedereen dat het een mega drukte is. Hoe was je afscheid van Ed? Meissie dikke kus en let goed op jezelf!
    Liefs VivX

  • 05 December 2009 - 14:38

    Viv:

    PS: ik ga ook ff zweten maar dan in de sauna dus zal aan je denken...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Arlene

Ik heb deze site gemaakt naar aanleiding van een reis die ik afgelopen jaar gemaakt heb. Aangezien dit niet bij deze reis gaat blijven, hou ik deze site aan voor die nog gaan komen. Ik vind het heel leuk om reisverhalen te schrijven en hoop dat jullie van het lezen genieten!

Actief sinds 08 Nov. 2009
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 40283

Voorgaande reizen:

13 November 2009 - 16 Februari 2010

Op reis

Landen bezocht: