Pakmeng, Pak Phanang, Nakhon Si Tammarat - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Arlene Kayatoe - WaarBenJij.nu Pakmeng, Pak Phanang, Nakhon Si Tammarat - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Arlene Kayatoe - WaarBenJij.nu

Pakmeng, Pak Phanang, Nakhon Si Tammarat

Door: Arlene

Blijf op de hoogte en volg Arlene

01 December 2009 | Thailand, Bangkok

's Ochtend was iedereen er vroeg bij en om 10 uur zaten we in de auto. We hadden een druk programma. Eeeerst naar Buddha's footprint. Ik had Vic zover gekregen dat ze daar naar toe ging. Edwin en Henk hadden geen zin om die 1237 treden naar boven te maken. Vic wel en ik had gezegd, dat ik mee zou gaan als ze naar boven wilde. My goodness, het blijft hard werken. Mijn conditie is echt achteruit gegaan of ligt het aan de temperatuur? Ach ja, we hebben het gehaald en daar gaat het om. Het was wel cool, omdat er niemand boven was toen wij er waren. Lekker rustig om je heen kijken en fotootjes maken.

Beneden aangekomen, hadden we eerst een drankje gedaan. We moesten nog wel uitkijken omdat er aapjes rondlopen, die zo vreselijk brutaal zijn. Die jatten jouw drinken uit je handen. Het gebeurde toevallig bij een meisje dat naast ons zat. We zijn snel opgestaan en hebben het vanaf een afstandje bekeken. Aan de ene kant was het best hilarisch. We hebben nog een wandeling door een soort oerbos gemaakt. Het blijft indrukwekkend, ookal heb ik dat rondje al 3 x gedaan.

Terug in de auto rees de vraag wat we hierna zouden doen. The Hot Springs en the Emerald Pool stonden op het menu. Edwin en ik zijn daar een jaar of 10 geleden geweest en het was me toch veranderd. De weg ernaar toe, entree betalen (!) de restaurantjes. Ed en ik zijn niet mee gegaan naar de Hot Springs. We hadden geen zin om entree te betalen. Het is 10 keer zo duur geworden geloof ik. We zijn dan wel weer mee gegaan naar de Emerald Pool. Zo mooi... Hoe het water zo'n kleur krijgt. Nou heb nog steeds niet gevraagd. Was wel lachen, want op Henk na, zijn we lekker met kleren en al in het water gesprongen! Heerrlijk, alsof je in bad plonst zo warm en helder. Het zijn leuke foto's, die gemaakt zijn met de camera van Henk & Vic. Die kan namelijk een paar meter onderwater: Supercool!

Heb weer eens een momentje genomen om achter de pc te zitten. Gisteren was dat niet mogelijk. We zaten in Pak Meng Beach en daar hebben ze geen internet winkel of what so ever. Het is een badplaats wat totaal niet is ingespeeld op de Westerse toerist. Ze hadden bijvoorbeeld bij het tentje waar wij wilden ontbijten geen menukaart in het Engels. Wat dan wel weer heel goed is, dat er wel 1 werd gehaald bij de buren.

Wij zijn maandagochtend vertrokken uit Krabi en verder naar het zuiden gegaan met de auto. Tja, we zijn wel met onze backpack op reis, maar dat we ook aan het backpacken zijn.... Hihi. De avond ervoor hadden we aan iemand gevraagd waar we het beste naar toe konden gaan. Er werden wat plaatsen aanbevolen waaronder Pak Meng.

Helemaal niks te beleven, alleen relaxen. Een mooi strand met wat restaurantjes en een paar hotelletjes. We kwamen in het donker aan en we hadden geen lonely planet bij ons. We moesten dus onze ogen open houden en hopen dat we de borden konden lezen. We kwamen eerst bij een wazig hotel aan. Het leek wel op een A-1 hotel. Echt zo basic. Het ademde helemaal geen sfeer uit: ieks. Dan maar bij de buren kijken. Uiteindelijk bij een hotel uitgekomen dat zo'n 200 meter van het strand af lag. Toch gekozen voor comfort: airco + warm water voor 700 Baht. Is nog niet veel maar toch!

We zijn met een omweg in Nakhon Si Tammarat aangekomen. Tussendoor nog naar een heet waterbron gestopt, daar niet ingesprongen. Je zou daar levend verbranden. We werden op een pool gewezen, waar het water niet zo warm zou zijn. Aaarch, 40 graden is echt warm. Ik heb er tot mijn knieen ingezeten, maar ik heb er lang over gedaan om aan de temperatuur te wennen. Daarna gingen eerst richting Pak Phanang en Laem Thalumphuk. Daar was helaas geen mogelijkheid om te blijven slapen en daarna is er beslissing gemaakt om naar Nakhong te rijden. Dan hoeven wij morgen niet zo vroeg uit de veren om naar Chandee te gaan.

Net mijn hart kunnen ophalen bij de Tesco en nu afsluiten voor de avond. Welterusten iedereen.

  • 01 December 2009 - 22:35

    Jan Willem:

    Ha die Wereldreizigers,
    wat is het toch afzien daar in het verre Azie.

    Ik dacht dat ik het al slecht had.

    Have fun out there !!!!!!!!

    Groetjes, Jan Willem

  • 02 December 2009 - 07:13

    Em+gn:

    alloo lieve fam.
    jammer van je fototoestel heb je al een andere kunnen scoren? als je straks alleen op stap bent zal ik je fotos wel missen ik ben een filmpje aan het maken voor je op you tube we vinden je verslag leuk en boeiend.
    de groetjes aan de fam.
    dikke KUS EM+GN

  • 02 December 2009 - 11:36

    Hilde:

    Hoi meis,
    leuk om te zien dat je het naar je zin hebt.
    Geniet maar lekker van alles, en vooral van het weer, het is hier helemaal niks.
    Dikke knuffel xxxx

  • 02 December 2009 - 14:44

    Arjen & Tülin:

    Hoi Arlene,
    Ik lees dat je het goed naar je zin hebt.
    Wij ook want ik kan je vertellen dat wij op zondag 29 november j.l pappa en mamma zijn geworden van een dochter. Ze heet Lara. Het is een prachtige dochter. Ze weegt 2875 gram en is 49 cm lang. Ik wens je veel reisplezier en kom tzt maar een beschuit met muisjes eten ;-)
    Groet Arjen & Tülin

  • 03 December 2009 - 20:26

    Harmjan:

    Ik kan het eigenlijk niet aanzien maar toch, IK WIL OOK WEER.
    Het ziet er allemaal weer super uit, had vandaag Edwin nog live aan de telefoon vanuit de bar, ja ook nog een leuke ..... aan de telfoon gehad en dat ging weer goed met het Thais spreken hahah.
    geniet en ik ga jullie weer spreken gr hj

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Arlene

Ik heb deze site gemaakt naar aanleiding van een reis die ik afgelopen jaar gemaakt heb. Aangezien dit niet bij deze reis gaat blijven, hou ik deze site aan voor die nog gaan komen. Ik vind het heel leuk om reisverhalen te schrijven en hoop dat jullie van het lezen genieten!

Actief sinds 08 Nov. 2009
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 40272

Voorgaande reizen:

13 November 2009 - 16 Februari 2010

Op reis

Landen bezocht: