Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Arlene Kayatoe - WaarBenJij.nu Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Arlene Kayatoe - WaarBenJij.nu

Krabi

Door: Arlene

Blijf op de hoogte en volg Arlene

29 November 2009 | Thailand, Krabi

Door een slechte doorverbing naar krabi, moesten we 1 nachtje in een airport hotel verblijven. Wat een drama! In de wc zaten ventilatiegaten, maar daar kwam ook het lawaai van overvliegende jumbo's doorheen. Heb dus niet echt lekker geslapen. Het lag dit keer niet aan het bed. Zo, wat was dat een verschil zeg met Laos. Waar het ligt.... Ik weet het niet, maar die matrassen lijken wel van beton zo hard. Dat is wel anders dan ons waterbedje thuis :(

Gelukkig was het vroeg licht en dat betekende: vliegen naar Krabi! Jippie. Ik had me er wel op verheugd. Ik vind het latijd wel leuk om in Krabi te zijn. Op zich is er niet veel te doen, maar toch vermaken wij er ons uitstekend. Op Krabi 'international' airport stond er een auto voor ons klaar. Edwin's ouders waren al een paar dagen voor ons in Krabi samen met Su (mijn schoonzusje) en haar familie. Su is aankomende zondag jarig en dat wilde we vieren.

Toen we in onze oude vertrouwde Thai Hotel waren, werden we al opgewacht door de familie. We moesten wel eerst nog 2 brommertjes huren, want we passen niet met 10 man in 1 auto. Met een beetje proppen wel, maarre nee. Het aparte was, dat Su al was gaan kijken voor een brommertje maar het niet mee kreeg. Huh?! Ja, ze verhuren geen brommertjes aan Thaise mensen. Ja, het slaat nergens op, maar we kunnen er ook niks aan doen.

Met de hele bups naar Ao Nang gegaan. het was me toch druk! Ik heb het nog nooit zo druk gezien op het strand. Het was zaterdag en ik denk dat het daar aan lag. Grote gezinnen met z'n allen in een pick-up naar het strand. Het was de eerste keer dat Su d'r ouders in de zee waren geweest. Haar vader had de hele dag een grote glimlach op zijn gezicht en wilde ook het water niet uit geloof ik. De moeder van Su had het ook zo naar d'r zin. De kleintjes wilden het water ook niet uit en ik ben gezellig met hun blijven spelen. Weer in t-shirt en broek. Gelukkig maar ook anders was ik levend verbrand denk ik.

We wilden het niet te laat maken, want Su haar zusje moest voor 4 uur weer terug in Krabi zijn om de bus te pakken naar Chandee. Wij weer met de hele bups terug. Ik zat achterop het brommertje lekker droog te wapperen. Het is zo'n 20 minuten en in die hitte wil het wel lukken. Eigenlijk zonde, want daarna ben ik weer zo het bad ingestapt om mijn kleren te wassen.

Om half 7 zijn we naar Viva gegaan. Een Italiaans restaurant, die Su uitgekozen had. Het was hartstikke gezellig en ze was me toch blij met de boeken die ze kado had gekregen. We hadden haar 3 van de 4 delen van de Twilight serie gegeven in het Thais. Het was een geslaagd feestje. Vooral nadat we nog naar een karaoke bar gegaan zijn voor sing-a-song. Daar is de familie van Su erg dol op.

Vandaag was dus haar echte verjaardag en we zijn gaan zee kayakken. Edwin, Su en ik hadden dat al wel eens eerder gedaan en het leek ons wel leuk om het met de hele familie te doen. Poeh, ik had al spierpijn.... Maar dat heb ik wel voor over. Iedereen had zich kostelijk vermaakt. De aapjes ook geloof ik. We hadden wat snackies voor onderweg meegenomen en er was een brutale aap bij, die 1 tas helemaal had leeg geroofd. Helaas kwam er ook een eind aan en Su en haar familie moesten weer terug naar huis. Henk, Vic, Edwin en ik zijn naar de massage gegaan en nu ben ik eindelijk bij met mijn weblog en de foto's.
Morgen gaan we met de auto een stukkie rijden naar het zuiden van Thailand.

O ja, het is echt een kleine wereld kan ik jullie vertellen. Ik was gisteren mijn foto's op een usb stick aan het zetten, zie ik een collega van het SPL team het hotel binnenlopen. Zo, het zit er op voor vandaag!

  • 29 November 2009 - 17:09

    Viv:

    Oh wat een heerlijk strand en omgeving is dat Ao Nang! Ik heb heb daar nu zo'n 2 jaar geleden lekker mijn voetjes op dat strand laten srubben inclusief massage aan de kuiten;-)Met die mooie limestone rotsen in het zicht maakt het plaatje helemaal compleet! Hmmm kan me helemaal voorstellen dat iedereen daar zo genoten heeft.
    Groetjes en dikke knuffel XViv

  • 01 December 2009 - 10:28

    CJ:

    Wel heel laat, maar toch nog de felicitaties aan Su.

    Geniet lekker van het weer daar, hier is het brrr, af en toe nattig, mistig herfstweer. De Sint komt er aan en ik zit volop in de kerstliedjes (ja, weer in Ikea Breda!!!!), dan zijn de zandstranden toch wel heeeel ver weg en heeeeel erg lekker.....

    Kusje van je zusje

  • 01 December 2009 - 18:04

    Ikke:

    Hey zus, foto's zijn leuk. Kun je Su nog feliciteren van mij? Ik heb trwns je ns kaart niet meer gebruikt. geniet er lekker van en spreek je nog..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Krabi

Arlene

Ik heb deze site gemaakt naar aanleiding van een reis die ik afgelopen jaar gemaakt heb. Aangezien dit niet bij deze reis gaat blijven, hou ik deze site aan voor die nog gaan komen. Ik vind het heel leuk om reisverhalen te schrijven en hoop dat jullie van het lezen genieten!

Actief sinds 08 Nov. 2009
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 40274

Voorgaande reizen:

13 November 2009 - 16 Februari 2010

Op reis

Landen bezocht: