Vientiane - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Arlene Kayatoe - WaarBenJij.nu Vientiane - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Arlene Kayatoe - WaarBenJij.nu

Vientiane

Door: Arlene

Blijf op de hoogte en volg Arlene

27 November 2009 | Laos, Vientiane

Zo gezegd, zo gedaan. Met de lokale bus naar Vientiane gegaan. Onderweg een beetje vertraging opgelopen, doordat er een band moest worden verwisseld. Echt een hele happening kan ik je vertellen. Wilde nog een foto ervan maken, maar mijn camera heeft het begeven. Tja, na de vakantie in kroatie is het niet meer goed gekomen met dat toestel. Tijdens het kayakken is er toch nog vocht in de waterdischte zak gekomen in de vorm van condens. Jammer joh, camera naar z'n moer. In Thailand kijken naar een toestel dat wel tegen alle weersomstandigheden kan.

We hadden nog geen hotel of iets dergelijks uitgezocht. Dan maar een beetje op goed geluk en een kijkje in de Loenly Planet op zoek. Een simpel onderkomen gevonden, maar ik miste het bungalowtje van Vang Vieng wel. We zijn alleen de stad ingegaan om te eten. Vroeg erin, want we wilden wel iets van de stad zien de volgende dag.

Kukeleku oh nee, de wekker ging. Tja, in de stad is er geen kip te bekennen haha! We gingen aan de wandel en geraakten in een restaurant voor de lunch dat gerund wordt door een Belg. Jammie, er werd dus wel een stamppotje gegeten Minzie... Hutspot wel te verstaan. Whahaha, ik kan dat toch niet laten, ookal vallen de mussen dood van het dak van de hitte. Ze hebben airco toch? Wat wil nou het geval zijn? In het restaurant zat een Hollander, die we op Don Det waren tegengekomen. Aan de praat geraakt en vervolgens niet meer de stad in gegaan. We zijn met hem en een stel Fransen aan de oever van de Mekong gaan zitten om onze kippen op te maken. We hadden 's ochtend 500.000 kip gepint om de laatste dag mee door te komen. Hadden grootste plannen, maar het was zo gezellig dat we Vientiane maar op een ander gelegenheid maar moeten bekijken.

Helaas was ook de tijd gekomen om te gaan. Ons vliegtuig naar Bangkok ging rond 22.00. Het was een rustige vlucht van 50 minuten. Ehmmm, het scheelt dat Edwin een flinke korting had op de tickets... Het scheelt enorm wat tijd, maar we moesten zaterdag in Krabi zijn om de verjaardag van Su te vieren. Bye bye Laos, until a next time!!!!

Verslag uit: Laos, Vientiane

Arlene

Ik heb deze site gemaakt naar aanleiding van een reis die ik afgelopen jaar gemaakt heb. Aangezien dit niet bij deze reis gaat blijven, hou ik deze site aan voor die nog gaan komen. Ik vind het heel leuk om reisverhalen te schrijven en hoop dat jullie van het lezen genieten!

Actief sinds 08 Nov. 2009