Vang Vieng - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Arlene Kayatoe - WaarBenJij.nu Vang Vieng - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Arlene Kayatoe - WaarBenJij.nu

Vang Vieng

Door: Arlene

Blijf op de hoogte en volg Arlene

23 November 2009 | Laos, Vangviang

Sinds zaterdag zijn wij in Vang Vieng. 's Avonds waren we de 'stad' in gegaan en we zien mensen in zwemkleding en bloetvoets op straat lopen. What the hell... Nou dat zijn de toeristen die zijn gaan tuben. Dat schijnt Vang Vieng om bekend te staan. Al drijvend op een binnenband de rivier af. Onderweg je vol laten lopen met drank bij een barretje op de oever. We zijn vandaag daar gaan kijken en het is net Lloret la Mar daar. Het zag er wel gezellig uit. Geen zin in om in dat koude water te liggen. Je kan er ook kayakken en dat gaan we misschien nog wel doen. We hebben het zondag rustig aan gedaan en vandaag op een zwart monster de omgeving verkennen.
Voor morgen staat er een klimdag in het verschiet. Voor mij is het een jaar geeden dat ik in de touwen heb gehangen, maar Edwin... Dat moet een jaar of 10 geleden zijn. Je begint hier toch met de basics en die vergeet je niet zo snel. Ben erg benieuwd. De omgeving leent zich er wel goed voor. Heb er wel zin in. Foto's volgen....
Vroeg naar bed gegaan, want ik wilde wel een beetje fit zijn ;P ahum. Het is echt een geweldige plek om te klimmem, maar als ik het ga verlijken vond ik het op Railay (Thailand) mooier qua omgeving. Jeetje het was weer even wennen om die heerlijke krappe schoentjes aan te trekken. We hadden onze eigen schoenen bij ons en dat is toch wel lekker hoor. Tot de lunch hebben we 4 x een klim gedaan. De gradatie varieerde van een 4B tot 6A. Ik had er wel even over gedaan, maar de 6A had ik gehaald! Helaas na de middag gewoonweg geen kracht meer in mijn armen en handen. De kramp schoot op een gegeven moment in mijn hand. Dat was raar. Ik moet er wel bij zeggen, dat ik vlak voordat ik de klim ging maken iemand had "belayed". D.w.z. dat ik degene was met het touw in handen. Alleen het was een ontzettend moeilijke klim en die gast woog denk ik rond de 80 kilo. Dat is hard werken voor Arleentje.
Geen spijt van dat we voor de hele dag hadden betaald. Voor hetzelfde geld, hadden we nog genoeg energie om die laatste 2 klimmen ook nog te doen. Wat er morgen op het programma staat?? I dunno, I let u know.

We zijn gaan kayakken op de Nam Song. Deze rivier is ook bekend om het tuben. Hierover heb ik al eerder gehad. Nope, ik zag mezelf niet in zo'n band dobberen tussen een hoop dronken lui ;p De avond hiervoor waren langs wat reisbureautjes gelopen en hebben voor een hele dag kayakken geboekt. Zat er ook een bezoek aan een grot bij. helaas konden we hier niet om heen. het was dat of een bezoek aan een organische farm. Eeeehm neee!

Mooi op tijd en nu wachten op ons ttransport naar de rivier. Duurde even, maar ruim een half uur later waren we op weg. Bleken we eerst naar de grot te gaan. Owkay... Er was al een groep voor ons en die liepen al te gillen dat het water koud was. Wow, het was ook echt zo. Bji het inpakken van mijn tas, kon ik mijn bikini niet vinden. ik besloot toen om dat ter plekke aan te schaffen. Nou, ik kan je zeggen dat ik het nog steeds niet heb gedaan. Gewoon het kleren en al dat water in. Tijdens het kayakken wordt je toch ook wel nat, dus waarom die grot ook niet in in vol ornaat?? Batterij omhangen, lampie op je hoofd, een band pakken en kiezen op elkaar. Brrrrrrrrrrrrrr, whahat is dat water koud! Op je band achter elkaar de grot in. Je hebt alleen het lampje op je hoofd en een draad die je door de grot leid. Op een gegeven moemnt is er geen draad meer en dan moet je peddelen met je handjes. We hebben het max een half uur uitgehouden. Ik geloof dat iedereen van de groep wel terug wilde. Ik blij, want ik had nog spierpijn van het klimmen.

Na de grot gelijk lunchen. Dat was verrassend veel. Iedereen 2 spiezen en een flinke bak rijst. Je moest wel uitkijken voor de loslopende kippen of hoe kan je die mutanten noemen. Echt brutaal joh. Gewoon jouw eten uit je bak pikken als je even niet kijkt! Na het eten de songtaew in en naar de rivier. Omdat het water laag stond, moesten we op een andere plek dan normaal beginnen. Het was achteraf niet eens zo lang kayakken. Onderweg kwamen langs de tubers en zijn we ook nog bij een bar beland. Daarna door peddelen en op naar Vang Vieng. We eindigden precies aan de andere kant van het water van waar wij zaten. Dat was even balen, maar een stukkie lopen kan geen kwaad. We hadden bij ons hotelletje gegeten en zijn de stad weer ingegaan. We moesten nog pinnen voor ons buskaartje terug naar Vientiane.

Er zijn verschillende manieren om in Vientiane te komen. In een pick up, lees songtaew. Een minivan, een VIP bus of een ordinaire lokale bus. Het ging ons absoluut niet om het geld, maar we hebben voor de laatste optie gekozen. Je bent alleen maar 1 uur langer onderweg dan een zgn VIP bus. Ik kan je wel vertellen dat je in zo'n bus soms minder beenruimnte hebt dan in de lokale bus! We hadden wel vertraging opgelopen, omdat we een band moesten verwisselen. Tja, af en toe zijn die bussen etc zo volgeladen dat je je afvraagd hoe zoiets nog kan rijden.

  • 23 November 2009 - 20:18

    FR!:

    Hey wereldreiziger, 't ziet er weer allemaal prima uit...
    Geniet er van! Be alert voor tsunami & aardbevingen aub!!!
    Garoetjes vanuit 'n herfstachtig Hofstad!!!
    xFR!

  • 23 November 2009 - 20:52

    Jozé:

    Gelukkig zit je niet in Spanje het is daar slecht weer Hahaha. Klimse en sterkte met de pierpijn de dag erna.
    Groetjes uit Holland.

  • 24 November 2009 - 14:26

    Suus-An:

    A-J,
    OMG!! Echt te ernstig daar aan de rivier van Van Vieng. In 2003 was ik daar met Milena en Ramses en heel incidenteel kwamen we onderweg mensen tegen al tubend over de Mekong river maar dit slaat echt alles zoveel mensen! Bléuh, natuurlijk met het uitschot uit Israel die graag groepjes vormen en daarmee graag lawaai maken. Heb je toevallig al bordjes gezien dat Isreaeliers niet welkom zijn in bepaalde hotels? FOTO'S FOTO'S FOTO'S!!
    Ghi ghi. Gelukkig heb je een andere leuke hobby. Zeg veel plezier wat ooit mijn favo rust land was.
    Kapunka, cap chai lai lai!!

    Kus uit Almere-Haven

  • 26 November 2009 - 02:01

    Marcel:

    Hi skeet,

    Zo te zien hebben jullie het geweldig daar, maar ik had niet gedacht dat er zoveel farangs waren in Vang Vieng. Het woord gaat snel rond met dat tuben. Geniet ervan, doe de groeten aan Ed. Hier gaat alles z'n gangetje. Het hardlopen schiet er een beetje in de laatste dagen. Veel plezier en geniet van elke minuut.
    Doei en zoen !
    XXX

  • 27 November 2009 - 20:42

    Ria:

    Hoi Arlene, Goh, prachtige foto's en lekker sportief verslag. Gelukkig ben je goed sportvaardig, haha....
    Ik ben benieuwd naar je volgende bericht, hartstikke leuk allemaal....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vangviang

Arlene

Ik heb deze site gemaakt naar aanleiding van een reis die ik afgelopen jaar gemaakt heb. Aangezien dit niet bij deze reis gaat blijven, hou ik deze site aan voor die nog gaan komen. Ik vind het heel leuk om reisverhalen te schrijven en hoop dat jullie van het lezen genieten!

Actief sinds 08 Nov. 2009
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 40281

Voorgaande reizen:

13 November 2009 - 16 Februari 2010

Op reis

Landen bezocht: