The Ramble - Reisverslag uit Castlebar, Ierland van Arlene Kayatoe - WaarBenJij.nu The Ramble - Reisverslag uit Castlebar, Ierland van Arlene Kayatoe - WaarBenJij.nu

The Ramble

Door: Arlene

Blijf op de hoogte en volg Arlene

29 Juni 2011 | Ierland, Castlebar

Nadat we onze bagage uitgepak hadden zijn we richting de Welcome Inn gelopen. Hier is de start/finish van de 4 daagse in Castlebar. Ma wilde in de koffiebar een kopje lemon ginger drinken en daar kwamen we Elaine tegen. Elaine is 1 van de organisatoren van de wandeltocht en het is alsof de tijd stil heeft gestaan.

3 jaar geleden zijn we voor het laatst in Castlebar geweest en it's good to be back! Clarissa, Thyrza en ik hebben ons ingeschreven voor de ramble en vader en moeder lopen de 10 kilometer. Ik heb er helemaal zin in, ondanks dat de kans op regen erg groot is ;p

Op woensdagavond is er een briefing over de tocht en hier kregen we te horen dat de mensen op de ramble lopen zelf drinken mee moeten nemen. 3 van de 4 dagen worden we met bussen vervoerd en waarschijnlijk daardoor kan er geen water vanaf.

De volgende ochtend waren er in mijn ogen weinig mensen aan de start. Weet niet waar het aan ligt, maar het is wel rustig voor de lokale horeca. De omzet piekt hier echt wel rond de vierdaagse. We kregen al uit verscheidene hoeken te horen, dat mensen volgend jaar niet meer gaan. Zelfs van de vaste club lopers...

Van de 4 dagen hebben we 3 dagen goed wandelweer gehad. Alhoewel we op dag 1 een beetje regen onderweg hadden gehad. Was echt te verwaarlozen en op dag 4 werd er zwaar gecompenseerd. My gosh... Wat heeft het geplensd zeg. Ik was nat tot op mijn botten. Onderweg was er iemand onderuit gegaan en het gebeurde echt recht voor mijn neus. Ben gelijk er naar toe gegaan om te helpen, maar ondertussen blijft het regenen. Doordat we een tijdje bezig zijn geweest waren we aardig aan het afkoelen. Gelukkig ging de zon schijnen en konden we nog ietsie opdrogen.

's Avonds nog even bij het blarenbal gekeken en daarna naar het huisje om te pakken...