Castlebar - Reisverslag uit Castlebar, Ierland van Arlene Kayatoe - WaarBenJij.nu Castlebar - Reisverslag uit Castlebar, Ierland van Arlene Kayatoe - WaarBenJij.nu

Castlebar

Door: Arlene

Blijf op de hoogte en volg Arlene

28 Juni 2011 | Ierland, Castlebar

Vorig jaar is er besloten dat de familie Kayatoe op wandelvakantie naar Ierland gaat. Pa en moe, Thyrza en ik plus Clarissa en haar gezinnetje gaan mee. Via via hadden we vernomen, dat er een soort van reunie zou zijn van alle Nederlanders die ooit naar de wandeltocht in Castlebar waren geweest.

Ik geloof dat we 3 jaar geleden voor het laatst zijn geweest en mijn ouders en de rest van de familie wilden toch wel weer richting Ierland gaan. Dus wij hebben desbetreffende gemaild, dat wij interesse hadden om mee te gaan.

En vandaag is het dan zover, met een groep van een man of 60 van Eindhoven naar Dublin. Om naar Castlebar te komen zijn de luchthavens Dublin en Shannon de gemakkelijkste om op te vliegen. Knock airport ligt wel dichterbij Castlebar, maar de frequentie van de vluchten is een stuk lager. Helemaal niks mis mee om op Dublin te vliegen, alleen het is een lange zit in de bus.

Het inchecken ging redelijk soepel, alleen hebben ze bij die low-cost vliegtuigmaatschappijen hele strakke regels over het meenemen van bagage. Best vervelend als je iets in de Dutyfree shop koopt en achteraf over andermans bagage moet verdelen. ja, dat is maf... Ook al koop je iets op de luchthaven na de security check, mag je die tas niet los meenemen aan boord. Je ziet het maar in de handbagage te proppen, of bij iemand anders in zijn tas.

De vlucht zat vrijwel vol en wij waren als 1 van de laatste aan boord. wat een drama, want het was echt proppen geblazen. Helaas zijn we met bijna een uur vertraging vertrokken. Met als gevolg dat we pas tegen middernacht is ons appartementje zaten. We dachten nog even naar de Tesco te gaan om de basics te gaan halen. Jammer joh, ze zijn sluiten om 00.00. Gelukkig zijn ze al om 7.00 open!

Verslag uit: Ierland, Castlebar

Arlene

Ik heb deze site gemaakt naar aanleiding van een reis die ik afgelopen jaar gemaakt heb. Aangezien dit niet bij deze reis gaat blijven, hou ik deze site aan voor die nog gaan komen. Ik vind het heel leuk om reisverhalen te schrijven en hoop dat jullie van het lezen genieten!

Actief sinds 08 Nov. 2009