Umphang / Mae Sot/ Tak / Bangkok / Chumphon - Reisverslag uit Umphang, Thailand van Arlene Kayatoe - WaarBenJij.nu Umphang / Mae Sot/ Tak / Bangkok / Chumphon - Reisverslag uit Umphang, Thailand van Arlene Kayatoe - WaarBenJij.nu

Umphang / Mae Sot/ Tak / Bangkok / Chumphon

Door: Arlene

Blijf op de hoogte en volg Arlene

14 December 2010 | Thailand, Umphang

We hebben besloten om vanuit Umphang gelijk door te reizen naar Bangkok. Misschien kunnen we nog het laatste vliegtuig naar Samui pakken. Dech van ons hotel, had ons aan geraden om via Tak te reizen. We hoopten dat we vanuit Mae Sot het vliegtuig naar Bangkok konden nemen. Helaas ging er net vandaag geen vliegtuig. We hadden nog wel een dagje in Mae Sot kunnen blijven, maar hier is echt niet veel te beleven. Proberen om met de bus richting Bangkok te gaan?

Vanuit Umphang moet je 5,5 uur met de songtaew naar Mae Sot. Dech heeft voor mij kunnen regelen, dat ik naast de chauffeur kon zitten. Het kost je het dubbele, maar het was het mij wel waard. Zo, ik begrijp nog steeds niet dat er zoveel mensen en bagage in zo'n auto kunnen!

oen we in Mae Sot aan waren gekomen, voelde ik me okee genoeg om richting Tak te gaan. Vanuit Mae Sot hebben we een minivan genomen naar Tak. Dat was een rit van 2,5 uur. In Tak hoefden we maar een kwartier te wachten voor de bus naar Bangkok. Er was alleen een kleine kans dat we die laatste vliegtuig naar Samui konden pakken. We hebben toen een beslissing moeten maken, wat we zouden doen als we in Bangkok waren aangekomen.

We kunnen een hotel nemen en de volgende ochtend een vliegtuig pakken. Of kijken of er nog een bus gaat richting Surat Thani of een trein.... Edwin heeft Aruwan gebeld of ze voor ons kon googlen naar bus en trein tijden. Alles was afhankelijk hoe laat we in Bangkok zouden aankomen. Dat was dus een uur of half 10 's avonds.

Uiteindelijk hebben we gekozen voor de trein. We hadden ongeveer 3 kwartier om naar Chumphon te gaan. Daar vandaan ga je met de bus naar de haven om vervolgens de boot te pakken naar Samui. Om een uur of 8 zaten we op de boot naar Samui. In de trein, was ook niet echt ideaal maar goed we waren onderweg en je zit in ieder geval droog.

De boot heeft er 4 uur over gedaan om in Samui te arriveren. Na een tocht van zo'n 28 uur waren we een paradijs beland. Ronald stond al op ons te wachten. Edwin is met alle bagage met een songtaew naar Bo Phut gegaan en ik achterop de brommer. Ik heb 7 vervoersmiddelen gehad in de afgelopen 28 uur...Een nieuw record??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Umphang

Arlene

Ik heb deze site gemaakt naar aanleiding van een reis die ik afgelopen jaar gemaakt heb. Aangezien dit niet bij deze reis gaat blijven, hou ik deze site aan voor die nog gaan komen. Ik vind het heel leuk om reisverhalen te schrijven en hoop dat jullie van het lezen genieten!

Actief sinds 08 Nov. 2009
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 40149

Voorgaande reizen:

13 November 2009 - 16 Februari 2010

Op reis

Landen bezocht: