FSL India week 1 - Reisverslag uit New Delhi, India van Arlene Kayatoe - WaarBenJij.nu FSL India week 1 - Reisverslag uit New Delhi, India van Arlene Kayatoe - WaarBenJij.nu

FSL India week 1

Door: Arlene

Blijf op de hoogte en volg Arlene

07 December 2009 | India, New Delhi

Nadat ik naar een internetshop was geweest, had ik een soortement van pasteitje gehaald en richting mijn hostel gegaan. Op weg naar boven zag ik voor mijn kamer een hoop mannen zitten en toen ik binnen was heb ik alletwee de sloten op de deur gedaan en besloten om de kamer niet meer te verlaten! Toen de stad was ingelopen, kreeg ik vaak de vraag of ik alleen was. Het standaard antwoord van mij is: Nee, maar mijn man is nu voor zaken in Thailand en komt straks naar India toe. Hoe verzin je het he!

Ik schaam me dood om te vertellen, dat ik me helemaal niet heb ingelezen over India. Dus, het bestellen van eten was ook een probleem als de mensen in het restaurant weinig of geen Engels kunnen. Goh, had ik even geluk dat ik "fried rice" op de kaart kon lezen. Het viel me gelijk op, dat de mensen daar met hun rechterhand eten. Geen bestek, de lepel wordt gebruikt om op te scheppen. Oh nee, zelfs dat ook niet. Als er bakjes met saus liggen, dat wordt gewoon op het bord gekieperd. Het bord lijkt overings op een dienblad waarop je eten ligt. Ik heb voor de vorm om een lepel gevraagd en ook gekregen.

Het was echt warm op de hotelkamer en ik hoopte echt dat het wat aangenamer ging worden met de fan op turbo. Euhm, nou nee! Als dat maar goed komt straks tijdens het project. Weet niet waar ik terecht kom. Ik kreeg van te voren een info sheet, waarop stond dat de accommodatie varieerde van een guesthouse tot aan camping. Oei, Arlene en campings........... We gaan het wel zien. Ik heb mijn slaapzak thuis gelaten en misschien moet er wel 1 aanschaffen.

De volgende ochtend ging ik rond een uur of 10 uitchecken en toen zei de man dat ik nog 385 rupee moest betalen. Stom verbaasd vroeg ik dus waarom dat was, omdat ik vooraf had betaald. Wat blijkt nu? Je huurt hier een kamer voor 24 uur. Aangezien ik om 7 uur 's ochtends al was aangekomen, had ik al om 7 uur moeten uitchecken. Jeemig, hoe kan ik dat nou weten?! Het is me niet verteld bij het inchecken en dat legde ik de goede man ook uit. Wilde wel betalen, maar niet voor de hele dag. Tja, zo ben ik dan ook weer. Uiteindelijk mocht ik zonder extra te betalen het pand verlaten. Zou dit slecht zijn voor mijn karma??

Op het busstation, kwamen steeds meer niet-indiase mensen aan. Ik nam aan dat het mijn mede vrijwilligers waren. Dat waren ze ook en het waren er best veel: 18 stuks. Ze misten er nog 5. Deepak en Pratap zijn de kampleiders en voor de komende 3 weken onze aanspreekpunten. We hebben nog een klein uurtje gewacht en zijn zonder de 5 ontbrekende vrijwilligers richting ons hotel gegaan. Onderweg hebben we eerst nog geluncht in het restaurant van het Ayurveda College van Parassinikkadavu. Hier ggaan we de komende 3 weken ontbijten en lunchen. Toen we onze lunch voorgeschoteld kregen, heb ik geen lepel gebruikt om maar vast te wennen. Op zich best makkelijk zonder bestek. Je hebt zowiezo geen mes nodig. Eventueel een lepel als we biryani (rijst) eten.

Whoooooooooooow pittig!!!! Mijn hemel, als we dit de komende 3 weken te eten krijgen verhonger ik. Ik kan echt niet tegen spicy food en dit was behoorlijk heet. Heb veel water gebruikt om te blussen. Ik stond verbasd om de hoeveelheid saus ten opzichte van de rijst die op mjn bord lag. Stel je voor: een hoop rijst en 2 kleine bakjes met saus. Bleek dat we later een gebakken visje erbij kregen, maar die was ook pittig boehoe :( Kon ten minste iemand anders ermee blij maken.

Ons huis voor de komende 3 weken ligt in Parassinikadavu. Het is een klein plaatsje wat bekend om de tempel Sree Muthappan, Snake park en het Ayurveda College. We verblijven in een Tourist Home. Zei mij helemaal niks, maar dat is een hostel-achtig iets. We waren dus met 12 dames en 6 heren. De dames gingen naar de kelder en de heren naar boven. Mij maakte het niet uit bij wie ik op de kamer kwam en uiteindelijk deelde ik het met Alexia uit Griekenland, Elie uit Canada en Christine uit Hong Kong. We hadden onze spullentjes een beetje uitgepakt. Er waren geen kasten of stoelen, alleen 1 klein bureautje. Dat wordt dus 3 weken uit mijn tas leven. Wat een lol!



  • 13 December 2009 - 22:17

    Ikke:

    ow jah, nog vergeten te vertellen, mensen drinken nooit direct uit een beker of een fles (zal wel een reden hebben). Ze gieten de drank in hun mond...

    goed excuus hoor!

  • 14 December 2009 - 00:05

    Tess:

    Wij gieten toch ook de drank uiteindelijk in onze mond!!!

  • 14 December 2009 - 11:30

    Jozé:

    Hoi Arlene,

    Zolang het eten en drinken lekker is maakt het toch niet uit hoe en binnen komt toch! Maar vergeet je het andere dan niet met je linker hand te doen want daar zal dan ook wel geen papier voor zijn!!!
    Verder het is gelukt hoor met Edwin en Rolf,wat een mooie foto's stonden op de pakjes van de mannen. Misschien zet het ze aan het denken en stoppen ze met roken in 2010. Ria was ook helemaal verbaasd en blij en verder onthoud jij ook alles ik vind het inderdaad heel leuk om buddah's te krijgen en hij heeft nu ook een speciaal plaatsje bij de andere buddah's. Dus THANKS van ons allemaal!

    Dit was het wel weer heel veel plezier daar in de hitte. Het is hier iets kouder het is -1 en het sneeuwt.

    Liefs en een dikke kus.

  • 16 December 2009 - 16:31

    CJ:

    wat een andere wereld!
    Ik zit opgesloten in de mijne (nog steeds met mijn gekneusde voet) en mis - dit is helemaal ver van je bed show- nu ook al het kerstshoppen (moest ook al het sintshoppen missen). Heb me op mijn uitnodigingen gestort.

    Hoe bevalt de yoga en ayurvedische lessen?

    Dikke kus, CJ

  • 18 December 2009 - 10:22

    S-A:


    Je man op zakenreis in Thailand en je kinderen thuis bij de oppas.
    Zeg jokkebrok de mussen vallen hier niet dood van het dak vd warmte maar vd kou en de sneeuw.
    Brrrrrr!!
    Het is trouwens wel makkelijk inbrekers opsporen, volg de voetsporen, hihi!
    Godskolere wat 'n kou hoe hebben mijn ouders het toch verzonnen om ooit te emigreren vanuit Indonesie naar dit gebied?!

    Greetz uit A-H,
    Xx

  • 23 December 2009 - 13:49

    Henk:

    Als je niet lastig gevallen wilt worden moet je maar een sari kopen en eeen stip op je voorhoofd zetten.
    Misschien kom jij als hindustani er mee weg.
    x henk

  • 23 December 2009 - 22:18

    Marla:

    TOETIE IK MIS JOU!Gaat het goed? xxx

  • 26 December 2009 - 23:34

    Tess:

    Sis....
    heb je mijn update nog ontvangen via sms??? het is weer om te lachen. stuur die zon deze kant op, jij houdt er toch niet van whaaaaaa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Arlene

Ik heb deze site gemaakt naar aanleiding van een reis die ik afgelopen jaar gemaakt heb. Aangezien dit niet bij deze reis gaat blijven, hou ik deze site aan voor die nog gaan komen. Ik vind het heel leuk om reisverhalen te schrijven en hoop dat jullie van het lezen genieten!

Actief sinds 08 Nov. 2009
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 40277

Voorgaande reizen:

13 November 2009 - 16 Februari 2010

Op reis

Landen bezocht: